Informationsfilmer

Skapa ny kontakt

Du kan enkelt skapa en ny kontakt genom ett par knapptryck via huvudmenyn. En kontakt kan antingen vara en privatperson eller ett företag med en tilldelad kontaktperson. Fyll i de uppgifter som du anser är väsentliga och spara sedan kontakten.

Ny maskin

För att skapa ett nytt maskinkort, välj helt enkelt skapa ny maskin och skriv in önskat maskinnummer. Här kan man sedan välja vilken typ av maskin det är, samt vilken avdelning den tillhör. Det finns även alternativ för att välja leverantör, servicepartner och annan information som kan vara relevant.

Se maskin-info

Under fliken Maskin-info får du en tydlig helhetsbild över all den information som finns rörande de specifika maskinerna. Man kan bland annat se planerade underhåll, historik över skapade arbetsordrar, samt vilka reservdelar som är kopplade till maskinen.

Skapa underhåll

Skapa ett nytt underhåll genom att välja Ny arbetsorder i huvudmenyn. Därefter kan du skriva in arbetsinstruktioner, välja en reservdel från reservdelsregistret, samt avrapportera och skapa återkommande underhåll.

Skapa ny reservdel

Välj Ny reservdel och för sedan in ditt önskade reservdelsnummer du vill ha. Har du en liknande reservdel sedan tidigare kan du välja att kopiera denna och använda som mall för den nya. Skriv in benämning om du vill att den kategoriseras i en särskild reservdelsgrupp. Det går även att göra noteringar om lagerplats, vad den kostar, samt vilken leverantör ni köper från.

Avrapportera underhåll

Du ser dina uppdrag direkt på startsidan, här finns tydlig information om allt du behöver göra. Eftersom du ha tillgång till hela reservdelsregistret kan du snabbt och smidigt återrapportera vilka reservdelar som har gått åt. Det finns också möjligheten att notera hur lång tid du la ner på varje maskin och du kan välja att skicka bekräftelse via sms eller mail till utvald mottagare.

Felanmälan

En felanmälan kan man enkelt skapa direkt ifrån Skapa felanmälan i huvudmenyn. Sök bara upp maskinen du är ute efter via sökfältet, beskriv kort vad som är fel och om du vill kan du även lägga upp en bild på ärendet. Skicka sedan iväg det via mail eller sms, välj arkivera/spara och sedan är det klart.